Mensen hebben vaak wel eens gehoord van een chatbot, maar minder vaak van een Flowbot gehoord. De vraag die er dan achter schuilt is wat nou eigenlijk een Flowbot is en wat het kan doen voor jouw bedrijf? Een Flowbot kan een gesprek met klanten beginnen, maar doet in plaats van communiceren op vragen verwijst hij de klant door naar de juiste medewerker die de vraag kan beantwoorden of door multiplechoice vragen te stellen om tot de bodem van de vraag te komen. Door de klant ook te laten kiezen uit de antwoorden is het veel sneller voor de Flowbot om de klant door te sturen naar de juiste persoon die de klant zo snel mogelijk kan helpen.
Extra versterking op de website
Door een Flowbot in te schakelen op de website kan de klant ook worden doorverwezen naar de juiste pagina met daarin de juiste informatie op de vragen die klant eventueel kan hebben. Hierdoor hebben de medewerkers de tijd om zich te focussen op andere taken in plaats van simpele vragen te beantwoorden van klanten. Als de klant er met de Flowbot dan nog steeds niet uitkomt dan is het de bedoeling dat de Flowbot de klant doorverwijst naar de juiste persoon die hij of zij kan helpen. De klant krijgt hierdoor altijd antwoord op de vraag die zij of hij heeft.
Voordelen van een Flowbot
Aangezien medewerkers een salaris moeten krijgen voor hun werk en in de avond weer naar huis gaan is het dan ook een enorm voordeel dat een Flowbot dat niet hoeft te doen. Je betaald niets aan de Flowbot die constant in werking blijft om nieuwe klanten binnen te werven en het gaat nooit slapen want de website doet het continue. Hierdoor wordt het klantenbestand van een bedrijf veel groter en kan de Flowbot meer bereiken in weinig tijd die nodig is.
Meer verhalen
De ultieme gids om een meerdaags festival te overleven
Is het al tijd voor een nieuwe cover?